Opracowanie składa się z dwóch części. I część ma na celu sprawdzenie znajomości tabliczki mnożenia i dzieleni oraz umiejętności wykonywania dzielenia z resztą. II część ma na celu sprawdzenie umiejętności rozwiązywania zadań tekstowych o różnym stopniu trudności ( zadania proste i złożone). Sprawdzian zawiera opracowaną przeze mnie punktację. Proponowane opracowanie może być wykorzystane przez innych nauczycieli podczas zajęć utrwalających, powtórzeniowych, a także sprawdzających umiejętności ucznia. Wybrane zadania mogą być również wykorzystane w pracy z dzieckiem wyróżniającym się szybszym tempem pracy na lekcji
Imię i nazwisko : ............................................................................
1. Oblicz :
4 7=__ 8 5=__ 7 7=__ 9 5=__ 3 6=__ 6 8=__ 6 4=__ 7 9=__
28:4=__ 63:9=__ 56:7=__ 42:6=__ 45:5=__ 36:9=__ 54:6=__ 49:7=__
..../8p.
2. Podkreśl wielokrotności liczby 6.
12, 15, 25, 36, 24, 6, 54, 60, 16, 48, 49, 42, 27, 21 ...../4p.
3. Podkreśl podzielniki liczby 16.
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ..../2p.
4. Oblicz i sprawdź :
39: 7=.................................................................................................
26:4=..................................................................................................
58:8=.................................................................................................. ..../5p.
47:9=..................................................................................................
52:6=...................................................................................................
5. Oblicz :
8 8-8=........................... 42:6+4=....................... 3 9+1=.........................
49-9 3=......................... 36+7 7=....................... 50-42:6=......................
48+2 5=....................... 3 (17-7)=.................... 100:10 5=....................
..../9p.
6. Rozwiąż zadanie:
Wiewiórka ma 8 dziupli. W każdej ukryła 7 orzeszków. Ile orzeszków ma wiewiórka ?
Obl. ................................................................................................................
..../3p.
Odp. ................................................................................................................
7. Rozwiąż zadanie:
Mama kupiła 6 szklanek po 7 zł i dzbanek za 28 zł. Ile zapłaciła mama za zakupy?
Obl. ..................................................................................................................
Odp. ................................................................................................................. ..../4p.
8. Rozwiąż zadanie.
Na spacerze w parku było 16 dziewczynek i 4 razy mniej chłopców.
Ile dzieci spacerowało w parku ?
Obl. ................................................................................................................. ..../4p.
Odp. ................................................................................................................
9. Rozwiąż zadanie.
Jacek kupił w sklepie zoologicznym 6 rybek po 4 zł. Każda. Ile otrzymał reszty płacąc banknotem 50 złotowym ?
Obl. ................................................................................................................ ..../4p.
Odp. ...............................................................................................................
Mnożenie i dzielenie : .....pkt./19pkt. Ocena: .........................
Kolejność wykonywania działań : .....pkt./9pkt. Ocena: ........................
Zadania tekstowe: .....pkt./15pkt. Ocena: ........................
Opracowała Danuta Kaczmarska
Szkoła Podstawowa nr 1 w Człuchowie